شیشه هوشمند

شیشه هوشمند – پیشرفتی در درب و پنجره های شیشه ای

با پیشرفت تکنولوژی اختراعات و نوآوری های مهمی هم در زمینه ی معماری و طراحی بوجود آمده است و به خاطر همین پیشرفت هاست که امروزه تولید سازه های شیشه ای مانند درب، پنجره، نماها و بسیاری کاربردهای دیگر آسان شده است.

تولید و ساخت شیشه های با عملکرد بالا دستیابی به مزایای بسیاری را از جمله، شیشه های بازده انرژی، حریم خصوصی و امنیتی تسهیل کرده است.

شیشه معماری

شیشه معماری محبوب ترین نوع شیشه است که در بخش های مختلفی از جمله تجاری، بیمارستانی، خرده فروشی و ... به کار گرفته می شود. معماران و طراحان ساختمانی می توانند انواع مختلفی از شیشه ها را مانند شیشه های مات و شیشه های هوشمند استفاده کنند.

شیشه های تامین کننده حریم خصوصی

امروزه کارکرد شیشه ها تنها محافظت در برابر شریط بد آب و هوایی نیست؛ بازتاب گرما، بازده انرژی و امنیتی بودن شیشه های مدرن، از ویژگی های بسیار جالب آنها می باشد. شیشه های هوشمند یک اختراع انقلابی در صنعت شیشه های هوشمند است که تنها با فشردن یک دکمه می توانید حریم خصوصی خود را تامین کنید. تکنولوژی برش شیشه ها، این امکان را فراهم می کند که بتوانید همزمان هم شفافیت و هم گرمای عبوری از شیشه را تغییر داده و به دلخواه خود تنظیم کنید، و این چیزی است که این شیشه ها را هوشمند ساخته است.

تکنولوژی های مختلف به کار رفته در شیشه های هوشمند

تکنولوژی های مختلفی در ساخت شیشه های هوشمند ه کار می رود، مانند تکنولوژی برق-رنگی، تکنولوژی وسایل ذرات معلق (SPDs)، تکنولوژی درپوش های میکرو و غیره. البته مهم ترین تکنولوژی بکار رفته همان تکنولوژی وسایل ذرات معلق است؛ این تکنولوژی مدرن چیزی مانند مفهوم آهن ربای مصنوعی است و شیشه ها را بسیار کاربر پسند می کند و به افراد اجازه می دهد مطابق با نیاز و خواسته هایشان از روشنایی روز بهره ببرند.

شیشه های هوشمند چگونه کار می کنند؟

اگرچه تکنولوژی وسایل ذرات معلق ممکن است کمی پیچیده بنظر برسد، اما کارکرد شیشه های هوشمند بسیار آسان است. به این ترتیب که یک فیلم نازک از نانوذرات استوانه ای شکل در یک مایع معلق نگه داشته می شود و بین دو قطعه شیشه جایگذاری می شود، یه به یک لایه متصل می شود. با عبور جریان الکتریکی از میان قاب شیشه ای، کریستال های موجود در مایع خودشان را در امتداد خطوط مستقمی هم خط می کنند و به نور اجازه می دهند بدون آنکه دچار پراکندگی شود، از میان این خطوط عبور کند.

برخی از ویژگی های شیشه های هوشمند عبارتند از:

  • کمتر از 10 میکروثانیه برای فعالسازی ان طول می کشد
  • توسط یک دستگاه کنترل از راه دور کار می کند
  • در حالت خاموش، تا حدود 50% از نور را بلاک می کند
  • در رنج وسیعی از دما بین 0 تا 55 درجه سانتیگراد کار می کند
  • برای حداقل 20000 بار کار می کند
  • در طیف وسیعی از رنگها موجود است

کاربردهای شیشه هوشمند

 

شیشه های هوشمند به شما کمک می کنند هرگاه لازم داشتید حریم خوصوصی خود را ایجاد کنید. می توانید برای محیط های داخلی مانند درب، دیوار و پارتیشن ها، اتاق کنفرانس از شیشه های هوشمند استفاده کنید. همچنین برای فضاهای خارجی مانند پنجره ها و نورگیرها، شیشه های نماکاری ساختمان، بیمارستان ها، سالن ها و صنایع دیگر نیز بسیار کارآمد هستند.

 

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر درباره ی شیشه های مرتبط با نیازتان، با ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان برخوردار شوید. همچنین می توانید با مراجعه ی حضوری راهنمایی های لازم را دریافت کنید. خوشحال می شویم اگر بتوانیم در این زمینه به بهترین نحو توانایی هایمان را در اختیار شما قرار دهیم.

 

دیدگاه ها (0)

.

نظر یا سوال خود را مطرح نمایید.

Posting comment as a guest.
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
مشاوره و پشتیبانی: 09121388945