خلاقیت در شیشه

نوآوری در دنیای شیشه

با بگارگیری خلاقانه ی شیشه فضای داخلی خانه را نونما کنید. امروزه نوآوری مدرن در علم معماری و طراحی به طور کلی کاربرد شیشه را به عنوان یکی از مصالح ساختمانی دگرگون کرده است. شیشه ی مخصوص معماری که همیشه شکننده و بسیار ساده در نظر گرفته می شد،

اکنون راه درازی را طی کرده و به جایی رسیده که توسط معماران و طراحان یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواد و مصالح ساختمانی به شمار می رود. این راه حل مدرن می تواند مزایای متعددی داشته باشد و در عین حال مقاوم و بسیار بادوام باشد. در این مقاله برخی از این نوآوری هایی را می خوانید که موجب نونما شدن این ماده ی ارزشمند شده اند.

 

خصوصی – هر فضا دارای یک یا چند قسمت شخصی است که برای حفط حریم، باید از سایر قسمت ها جدا شود. شیشه های مدرن می توانند این کار را به شیوه ای کاملا شیک و جالب انجام دهند.

شیشه مات : شیشه مات که یک نوع شیشه ی کدر و تیره می باشد، برای مکان هایی که احتیاج به حریم خصوصی دارند بسیار مفید است. ضمن حفظ ویژگی های نوری، این شیشه ها از نظر بصری بسیار جذاب هستند و می توانند در بسیاری اماکن مانند خانه، اداره و حتی هتل ها مورد استفاده قرار بگیرند.

شیشه های هوشمند : شیشه هوشمند که واقعا یک اختراع انقلابی در صنعت شیشه بوده است، به ساکنان این امکان را می دهد که هر موقع خواستند بتوانند حریم شخصی شان را تامین کنند. این شیشه ها که در ابتدا شفاف هستند و نور را عبور می دهند، با فشردن یک دکمه در کسری از ثانیه کدر و مات شده و به این ترتیب آناً حریم شخصی افراد را تامین می کنند. شیشه هوشمند برای پنجره اتاق خواب، کابین دفترهای اداری و حتی برای بیمارستان ها نیز مفید است.

 

عایق – سروصدا، آلودگی و گرما. تمام این عوامل تا زمانیکه بیرون از خانه هستید قابل کنترل و عادی است. اما وقتی درون خانه هستید، می توانند آزاردهنده و استرس زا باشند. شیشه های سنتی و قدیمی که در ساختمان ها به کار برده می شد، هرگز از سروصدای زیاد شهرها و گرمای تابستان جلوگیری نمی کرد، اما با ورود شیشه های مدرن اوضاع کاملا عوض شده است.

پنجره های آکوستیک : پنجره های شیشه ای مجهز به لایه های داخلی آکوستیکی، فضایی آرام و بدون نویز را به داخل خانه های شما ارمغان می آورد و همه می دانیم که ایجاد محیطی آرام و صلح آمیز برای آرامش روانی انسان ضروری است. علاوه بر آن در محیط های تجاری مانند اداره ها، هتل ها، مراکز و حتی بیمارستان ها وجود سروصدا و نویز باعث ایجاد اختلال و وقفه در کار می شود و بنابراین وجود شیشه های ضد صدا بسیار ضرورت می یابد.

شیشه های بازده انرژی: در ماه های تابستان، شیشه های معمولی فضای داخل خانه را تبدیل به سونا می کنند. اما شیشه های مدرن قابلیت این را دارند که از فضای داخلی خانه در برابر گرما و تابش شدید خورشید محافظت کنند. در واقع این شیشه ها به گونه ای ساخته شده اند که ضریب بازتاب گرما از آنها زیاد بوده و برای آنکه بتوانند روشنایی و گرما را تحت کنترل نگهداری و بهینه سازی کنند، از انواع رنگی و بدون رنگ آنها استفاده می شود.

 

ایمنی و امنیت – جالب ترین نکته در رابطه با شیشه های مدرن این است که برخلاف شیشه های قدیمی از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردارند. امروزه تولیدکنندگان شیشه با بهره گیری از تکنیک ها و فرایندهای جدید، توانسته اند شیشه هایی با استحکام و قدرت چندین برابر بسازند.

شیشه نشکن : شیشه نشکن اختراعی مدرن است که در آن یک ورق شیشه ی انیل شده را در معرض گرمای شدیدی درون کوره قرار می دهند و این عمل شیشه را 4 تا 5 برابر محکم تر می کند. بعلاوه هنگامی که این شیشه می شکند، ویژگی های شیمیایی ان نیز منعکس می شود. همچنین موقع شکستن این شیشه ها باید حوستان به خرده ریزهای تیز آن باشد که می تواند موجب جراحت و آسیب شود.

شیشه های چندلایه : با پیشرفت هایی که در تولید شیشه صورت گرفته است، امروزه می توان ان را به عنوان یک عامل ایمنی شخصی برای فضای خانه و اماکن دیگر در نظر گرفت. در اماکنی که امنیت بسیار مهم می باشد، استفاده از شیشه های چندلایه راه حل بسیار مناسبی است. شیشه چندلایه با قرار دادن یک لایه ی داخلی پلاستیک، میان دو ورقه شیشه ای ساخته می شود. در صورت آسیب دیدگی، قطعات شیشه به لایه ی داخلی پلاستیکی چسبیده می مانند و به این ترتیب هیچ راه نفوذی برای دزدانن باقی نمی گذارد.

پیشرفت های گسترده ای که در زمینه ی شیشه ها انجام شده، باعث شده انواع و اقسام مختلفی از شیشه ها موجود باشد که قابل تنظیم و سازگار پذیر هستند و تقریبا برای هر نوع منظوری بتوان از آنها را استفاده کرد.

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر درباره ی شیشه های مرتبط با نیازتان، با ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان برخوردار شوید. همچنین می توانید با مراجعه ی حضوری راهنمایی های لازم را دریافت کنید. خوشحال می شویم اگر بتوانیم در این زمینه به بهترین نحو توانایی هایمان را در اختیار شما قرار دهیم.

دیدگاه ها (0)

.

نظر یا سوال خود را مطرح نمایید.

Posting comment as a guest.
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
مشاوره و پشتیبانی: 09121388945