انواع مرسوم شیشه لمینیت

انواع مرسوم شیشه لمینیت

در صنعت شیشه، شیشه های چند لایه استفاده های بالایی دارد این یک نوع شیشه ای بسیار مهم است که به دلیل خواص و مزایای آن، استفاده های متعدد دارد. در زمینه معماری و اتومبیل، شیشه لمینت تقریباً در همه جا مورد استفاده قرار می گیرد: پنجره ها، درها، نما، میز کابینت، حمام، اتاق جلسه، پارتیشن، کابین، شیشه جلو اتومبیل و غیره استفاده می شود.

برای شیشه های چند لایه یک interlayer پلاستیک، معمولا پلی وینیل بوتیل (PVB)، بین دو یا چند صفحه شیشه ای تولید می شود. این لایه مانند یک چسب و یک منطقه بافر عمل می کند که شیشه ای را با بسیاری از خواص بسیار مفید مانند مقاومت در برابر ضربه، عایق صوتی، کنترل درجه حرارت و غیره فراهم می کند. یک ویژگی بسیار مهم از شیشه های چند لایه این است که اگر بشکند مانند شیشه معمولی و یا شیشه های سکوریت خرد نمی شود. ورق های شیشه ای می شکند اما جدا نمی شوند زیرا به روی سطح بین پلاستیکی بسته می شوند.

بسته به کاربرد و قابلیت آنها، انواع مختلفی از شیشه های چند لایه موجود در بازار وجود دارد. در اینجا سه نوع از آنها آورده می شود.

  1. شیشه لمینت برای حذف صدا

این امر برای فضای داخلی هر ساختمان، چه در خانه و چه در یک دفتر، برای هارمونی و آرامش ضروری است. این به این معنی است که تمام سر و صدای خارجی ناخواسته که ممکن است بر افراد داخل تاثیر بگذارد، باید حذف شود.

در چنین سناریویی، انواع شیشه های چند لایه که به طور خاص برای از بین بردن سر و صدای خارجی مانند AIS AcousticglasTM ساخته می شوند، باید در معماری ساختمان احداث شوند. این نوع شیشه دارای یک پوشش پلی اتیلن است که باعث کاهش تا 90٪ صدا می شود و ایده آل برای نه تنها ساختمان بیرونی است، بلکه پارتیشن ها، کابین ها و اتاق های جلسه در داخل نیز می باشد.

  1. شیشه لمینت برای امنیت و ایمنی

استفاده اولیه برای شیشه های چند لایه به شکل تقویت ایمنی و امنیت یک ساختمان و داخلی آن می باشد. در بخش معماری، شیشه های لمینت با کیفیت بالا استفاده می شود تا نه تنها به حفاظت در برابر ضربه و آسیب شدید، بلکه همچنین هنگام ورود و خروج ایمن باشند.

اکثر این نوع شیشه ها حتی نیاز به پشت پنجره ای ندارند و می توانند با سیستم های چند قفل برای محافظت از خانه، اداره یا فروشگاه خرده فروشی شما ترکیب شوند. علاوه بر این، شیشه ایمنی لمینیت نیز بسیار با دوام است و همچنین انتقال نور بالا را نیز فراهم می کند. برخی از انواع شیشه های چند لایه مانند AIS SecurityplusTM با دو لایه دوپونت Sentry پنج برابر قوی تر از شیشه های معمولی لمینیت هستند.

  1. شیشه لمینت برای شیشه جلوی اتومبیل

ماشین بدون شیشه چند لایه، ناقص است. به منظور ارائه یک شیشه با کارایی بالا در شیشه جلو، نیاز به لمینت دارد. این به این دلیل است که شیشه های لمینت بیشتر در معرض آسیب اتفاقی قرار دارند که باعث می شود راننده و مسافر جانبی آسیب پذیر به آسیب های شدید باشند.

از آنجایی که شیشه های چند لایه به قطعه های تیز تقسیم نمی شوند و مقاوم در برابر ضربه بسیار شدید هستند در شیشه جلو ترجیح داده می شود. دیگر محصولات شیشه ای لمینت نیز برای خودروهایی مانند شیشه های کنترل خورشیدی، شیشه جلو اتومبیل مادون قرمز و شیشه جلو PET استفاده می شود.

دیدگاه ها (0)

.

نظر یا سوال خود را مطرح نمایید.

Posting comment as a guest.
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
مشاوره و پشتیبانی: 09121388945