شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت چیست؟

شما احتمالاً قبلا در مورد شیشه سکوریت ( tempered glass ) چیز هایی  شنیده اید اصطلاح " tempered " اشاره به چگونگی استفاده از شیشه برای قدرتش دارد. هرچند هنوز بسیاری از سوالات را مطرح می کند. چگونه ساخته شده است؟ برای چه ساخته شده است؟ چطور از شیشه معمولی متفاوت است؟

نگاهی دقیق تر به شیشه سکوریت

شیشه سکوریت چطور ساخته شده است؟

اول، شیشه ساز بر اساس میزان استفاده مورد نظر، ورق را به اندازه مورد نظر برش می دهد. بعد شیشه ای به دقت بررسی می شود که هر گونه خطای کوچکی که بعدا در فرآیند می تواند باعث شکستگی شود. سپس هر لکه یا لبه لایه ای سندباد می شود.

بعد از مرحله اولیه آماده سازی، شیشه به یک کوره حرارت ارسال می شود که ورق را به بیش از 1000 درجه فارنهایت می رساند. پس از همه این گرمای زیاد، وقت آن رسیده تا سریعاً همه چیز را خنک کنید خنک سازی سریع با انفجار هوا باعث می شود بخش بیرونی بسیار سریعتر از قسمت داخلی خنک شود یک فرایند به نام "خنک کردن". از آنجایی که در حال حاضر درجه حرارت متفاوت هستند، لایه داخلی شروع به عقب نشینی از لایه بیرونی می کند در نتیجه در داخل حالت تنش است و خارج از حالت فشرده سازی است. و این جایی است که قدرت از آن را ایجاد می کند

شیشه سکوریت چه مورد استفاده هایی دارد؟

شیشه های حرارت دیده در بسیاری از محصولات استفاده می شود زیرا بسیار قوی است. یکی دیگر از مزایای شیشه های سکوریت، توانایی آن در فروپاشی یا انهدام است. این توانایی باعث می شود که از آن را در محیط هایی که احتمالاً ناامید کننده هستند بسیار ایمن تر کند، از جمله:

پنجره اتومبیل / شیشه جلو اتومبیل

درب های شیشه ای دوش

میزهای شیشه ای

درب ورودی شیشه ای

پنجره های سقفی شیشه ای

تفاوت بین شیشه و شیشه معمولی چیست؟

همانطور که قبلا ذکر شد، شیشه های سکوریت بسیار قوی هستند در مقابل شیشه های معمولی یا ضد حرارت که کاملاً شکننده هستند.

دیدگاه ها (0)

.

نظر یا سوال خود را مطرح نمایید.

Posting comment as a guest.
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
مشاوره و پشتیبانی: 09121388945