استفاده از شیشه در طراحی دکوراسیون داخلی: راه پله های شیشه ای شفاف

اگر از لحاظ بودجه مشکلی ندارید می توانید از پله های کریستالی در دیزاین داخلی خانه خود استفاده کنید. راه پله های تمام شیشه ای که توسط پیتر برولین، معمار معروف در فروشگاه اپل در نیویورک معروف شد امروزه در بسیاری از عمارت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این راه پله های شیشه ای جزء آیتم های لاکچری به حساب می آیند و برای کسانی که خواهان یک دکوراسیون داخلی شیک و مدرن با جدید ترین مصالح هستند هیچ چیزی با راه پله های شیشه ای رقابت نمی کند. 

این پله های زیبای نیمه شفاف از صفحات شیشه سکوریت درست شده اند که یک لایه داخلی به منظور استحکام و امنیت در میان آن قرار دارد، و یا شامل دیگر مواد مثل لبه ی چوبی با نرده و تکیه گاه شیشه ای میباشد. 

شیشه ای که استفاده می شود با اینکه عمدتاً شفاف و دارای پرداخت است (برای پله ها) می تواند در رنگ ها و طرح های مختلف وجود داشته باشد.

 

استفاده از شیشه در دکوراسیون داخلی

 

یک راه پله تمام شیشه دارای پله، یک تکیه گاه مورب و یک نرده شیشه ای است. با اینکه این نوع راه پله در واقع از یک تکیه گاه مخفی در دیوار  (معمولاً قطعه ای فولادی) مخفی در دیوار ساخته شده است اما در اصل جنس پلکان تمام شیشه است.

استفاده از شیشه در دکوراسیون داخلی به عنوان راه پله یک حالت شناور بودن به آن می دهد و باعث می شود نور و منظره مسدود نشود و به دلیل روشنی و شفافیتی که دارد از خیلی جهات مانند یک تندیس روحانی و معاصر به نظر می رسد.

همانطور که در عکس بالا مشاهده می شود شفاف بودن پله ها باعث می شود طراحی و معماری خانه به چشم بیاید. البته همانطور که این شفافیت باعث شده از بالا همه چیز دیده شود، از پایین نیز همه چیز را آشکار می کند.

توجه داشته باشید که پهنه ی شیشه ای پله برای جلوگیری از سر خوردن و ایجاد اصطکاک به یک پردازش سطحی نیاز دارد. این پردازش ها یک نوع پوشش سطح هستند که می تواند طراحی کلی را هم بهبود بخشد، مثل سه خطی که در عکس بالا مشاهده می کنید. 

 

 راه پله های شیشه ای به دلیل عبوردادن نور از دو طرق یک انتخاب عالی برای خانه هاییست که در محله های قدیمی و تاریخی قرار دارند. این پله ها اجازه می دهند بیشترین مقدار نور طبیعی از نورگیر پشت بام به عمق داخلی خانه برسد. 

 اگر فضا اجازه دهد یک راه پله شیشه ای می تواند به یک چراغ خیره کننده به سایز یک اتاق تبدیل شود. پله نور را از بالا مسدود نکرده و با دیواره های شیشه ای که احاطه اش کرده است می تواند یک فضای داخلی تاریک و غمگین را به یک مکان نورانی تبدیل کند. 

 اتاق پلکان شیشه ای در دیزاین داخلی
اتاق پلکان شیشه ای در دیزاین داخلی

 

راه پله شیشه ای

البته این پله ها در صورت وجود منبع نور طبیعی یا منظره در اطراف نیز ایده آل هستند. حتی اگر راه پله تمام شیشه ای نباشد باز هم نور به اعماق فضای داخلی نفوذ می کند. حتی زمانی که یک تکیه گاه استیل مانند شکل بالا وجود داشته باشد باز هم پله های شیشه ای شفافیت و حالت مجسمه مانند خود را از دست نمی دهند.

استفاده از شیشه غیر شفاف در دکوراسیون داخلی
استفاده از شیشه غیر شفاف در دکوراسیون داخلی

شیشه لزوماً نباید شفاف باشد. در واقع پهنه ی پله به نحوی پرداخت می شود که سطحی غیر لیز داشته باشد و راه رفتن بر روی آن ایمن باشد. با رنگ کاری یا پرداخت سطح، می توان به پله ها روح و طراوت بخشید.

 رنگ سبز در پله های شیشه ای

 حتی اگر دوست دارید پله هایتان از جنس شیشه شفاف باشد باید بدانید که شیشه شفاف هم دارای یک ته رنگ سبز است که حاصل اکسید آهن موجود در آن می باشد. این رنگ سبز معمولاً در شیشه به چشم نمی آید چرا که شیشه ها معمولاً شخامت کمی دارند. تنها زمانی که صفحات شیشه ضخیم می شوند رنگ سبز آن قابل دیدن است همانطور که در این پله می توان آن را دید. 

گاهی این رنگ سبز برای ما مطلوب است مثل زمانی که می خواهیم به فضا یک حالت سرد داشته باشد و یا زمانی که بخواهیم دیگر رنگ های موجود در اتاق را تکمیل کند.

پلکان شیشه ای در دکوراسیون داخلی

 

اگر این رنگ سبز را دوست ندارید باید شیشه ای پیدا کنید که میزان آهن آن پایین تر باشد. با کاهش آهن در هنگام فرآیند تولید، شیشه سفید تر و شفاف تر می شود. البته این باعث می شود هزینه آن هم بالا تر برود.

 

استفاده از شیشه سکوریت در دیزاین داخلی

 شیشه به دلیل ویژگی شکل پذیری و قابل خم شدنی که دارد برای پلکان های مارپیچ نیز ایده آل است . هر عنصر این پلکان از صفحات پله گرفته تا نرده و تکیه گاه می تواند به شکل مورد نظر فرم گرفته و توسط اتصالات فولادی ضد زنگ به یکدیگر متصل شود و از آنجایی که شیشه یک ماده به شدت مستحکم است می تواند در ساخت و ساز استفاده شود. 

دیدگاه ها (0)

.

نظر یا سوال خود را مطرح نمایید.

Posting comment as a guest.
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
مشاوره و پشتیبانی: 09121388945