پاریتشن شیشه ای : هر آنچه باید درباره پارتیشن شیشه ای بدانید

پاریتشن شیشه ای : هر آنچه باید درباره پارتیشن شیشه ای بدانید

دیوارهای پارتیشن شیشه ای و جداکننده های اتاق، یک انتخاب مدرن برای تقسیم فضا در خانه یا محل کار محسوب می شوند. چه به دنبال ایجاد حریم خصوصی باشید و چه ایجاد فضاهای مجزا با یک دیزاین جدید و روان، پارتیشن شیشه ای بهترین گزینه است.

بیایید نگاهی دقیق تر به ویژگی ها و کاربردهای دیوارهای پارتیشن شیشه ای برای فضای خانه و کار بیندازیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

پارتیشن شیشه ای اداری

 1. دیوار پارتیشن شیشه ای چیست؟

دیوارهای پارتیشن شیشه ای از ورقه های شیشه ای عمودی یا جایگزین های شیشه ای تشکیل شده اند که برای جداسازی فضاها یا ایجاد حریم خصوصی درست شده اند. این دیوارها معمولاً از شیشه سکوریت با ضخامت 1.2 تا 3.8 اینچ ساخته می شوند. پنل های شیشه ای را می توان با استفاده از کانال U یا گیره به سطوح مختلف مانند سقف، کف، دیوار، زانوی دیوار و ... وصل کرد.

طرح های پارتیشن شیشه ای را می توان با توجه به ابعاد و تعداد پنل ها و زاویه بین آنها و دیوارها و استفاده از درهای شیشه ای یا ورودی بدون درب، سفارشی سازی کرد. پارتیشن شیشه ای را می توان در موارد زیر به کار برد:

  • فضای داخلی خانه شما
  • مجتمع های اداری
  • سرویس های بهداشتی
  • و غیره
پارتیشن های شیشه ای توسط متخصصین ما در اندازه مناسب ساخته و سپس در فضای شما نصب می شوند. می توان از آنها برای تبدیل یک فضای بزرگ به چندین اتاق، یا فقط تغییر دیزاین یک اتاق استفاده کرد.
 قبل و بعد از  پارتیشن شیشه ای اداری
 

2.انتخاب شیشه به جای دیوارهای سنتی چه مزیتی دارد؟

هنگامی که نیاز به تقسیم فضا دارید، شاید دیوارهای استاندارد اولین گزینه ای باشد که به ذهنتان می رسد. اما شیشه مزایای متعددی نسبت به دیوارهای متداول دارد:
  • پارتیشن شیشه ای را می توان به سرعت توسط متخصصین شیشه نصب کرد. لازم نیست که منتظر ماند تا رنگ یا گچ دیوار خشک شود.
  • با کار با شیشه، از کثیفی ناشی از سنباده زنی و رنگ دیوارهای خشک جلوگیری می کنید.
  • پارتیشن شیشه ای می تواند مات، شفاف یا نیمه شفاف باشد. که انعطاف پذیری بیشتر و گزینه های بیشتری برای طراحی در اختیار شما قرار می دهد.
  • اگر نیازهای شما تغییر کند یا بخواهید تغییر دکوراسیون دهید، دیوارهای شیشه ای را می توان با سهولت بسیار بیشتری نسبت به دیوارهای معمولی جدا و مونتاژ کرد یا حتی شاید به اتاق دیگری منتقل کرد.
  • دیوارهای شیشه ای یک ظرافت مدرن به فضای شما می بخشند که با دیوارهای معمولی قابل مقایسه نیست.
  • شیشه، لکه و بو را جذب نمی کند و به راحتی تمیز و ضد عفونی می شود.

نکته اصلی این است که شیشه به شما امکان می دهد فضاهای خالی را به روشی شیک، آسان و سریع تر، تقسیم کنید.

3.چگونه می توان پنل های شیشه ای را مطابق با نیازهای من طراحی کرد؟

پارتیشن های شیشه ای را می توان به روش های مختلفی سفارشی کرد تا همان استایل و عملکرد مورد نظر شما را ارائه دهند.

  •  شما می توانید از میان دیوارهایی که از زمین تا سقف امتداد دارند و دیوارهای زانویی(یا دیگر انواع دیوارهای تکه ای) انتخاب کنید.
  • اندازه پنل های شیشه ای را نیز میتوان به منظور ایجاد ظاهری یکپارچه تر و غیره سفارشی کرد.
  • پنل ها را می توان طوری پیکربندی کرد که اتاقی به شکل دلخواه شما ایجاد کنند. به عنوان مثال، بسیاری از پنل های باریک را می توان برای تشکیل یک اتاق دایره ای در فضایی بزرگتر نصب کرد.

 همچنین درمورد جنس پنل ها نیز گزینه هایی دارید. شیشه تمپر یک انتخاب محبوب و جذاب است. با این حال، گاهی اوقات برای یک کاربرد خاص نیاز به چیزی با دوام تر است و اینجاست که شیشه سکوریت وارد می شود. با شیشه سکوریت آشنا نیستید؟ بیایید درباره اش بیشتر بدانیم.

شیشه سکوریت چیست؟

اصطلاح شیشه سکوریت یا شیشه ایمن، به شیشه و مواد مثل شیشه با دوام فراتر از شیشه های آنیل شده اشاره دارد. این یعنی شیشه تمپر به خودی خود نوعی شیشه سکوریت است زیرا تحت یک فرآیند حرارت دهی و خنک کردن قرار می گیرد که باعث می شود 4 برابر مستحکم تر از شیشه آنیل شده باشد.

چه نوع شیشه ایمن دیگری برای پارتیشن شیشه ای موجود است؟

شیشه های لمینت، اکریلیک (پلکسی گل) و پلی کربنات همگی می توانند برای دیوارهای پارتیشن شیشه ای استفاده شوند.

این انواع دیگر شیشه سکوریت چه ویژگی هایی دارند؟

هر محصول ظاهری مشابه یا دقیقاً مثل شیشه دارد. شیشه لمینت دو ورقه شیشه ای است که به یک لایه وینیل شفاف چسبیده است. این ترکیب به این معناست که حتی اگر شیشه لمینت شکسته شود، نمی ریزد و سر جای خود باقی می ماند. پلکسی شیشه واقعی نیست، بلکه یک محصول اکریلیک است. از شیشه سکوریت مستحکم تر است و برای نصب در مکان هایی که کودکان نزدیک آن بازی می کنند مناسب است.  در آخر، لکسان یک محصول پلی کربنات است که عملاً نشکن می باشد.

 

 4. چه نوع شیشه هایی موجود است؟

تنوع گزینه های شیشه باعث شده ساخت دیوار یا پارتیشن شیشه ای عالی و آسان باشد. همانطور که قبلاً ذکر شد، شیشه سکوریت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و این در موارد زیر موجود است:

  • شیشه شفاف یک انتخاب محبوب است زیرا فضاهای مجزا را مشخص می کند اما محیط یا جریان بصری فضای شما را تغییر نمی دهد. شیشه شفاف برای خانه ها عالی است تا اتاق دوم را از یک فضای بزرگ تر جدا کند. به عنوان مثال، می توان از شیشه شفاف برای تبدیل یک انتهای اتاق نشیمن به اتاق کار خانگی یا اتاق بازی استفاده کرد بدون اینکه اتاق نشیمن کوچک تر به نظر برسد. پارتیشن های شیشه ای شفاف در محیط های تجاری می تواند بهره وری و یکپارچگی را افزایش دهد و در عین حال به کارکنان، فضای کاری خود را بدهد.
  • کم آهن - شیشه معمولی شفاف است اما در لبه های شیشه رنگ مایل به سبز دارد، برای به حداقل رساندن این رنگ سبز، شیشه های کم آهن را سفارش دهید که ظاهری فوق العاده شفاف ارائه می دهند.
  • طرح دار - وقتی می خواهید فضای خود را تقسیم کنید و همچنان حریم خصوصی حفظ شود اما نور را مسدود نکند، شیشه های طرح دار بهترین انتخاب هستند که به فضای شما ظاهری متمایز و شیشه ای می دهند.
  • اچ شده با اسید - شیشه های اچ شده با اسید معمولاً به عنوان "فراست" شناخته می شوند. این یکی دیگر از گزینه های شیشه برای حفظ حریم خصوصی است که اجازه می دهد نور عبور کند. ظاهر کلاسیکی که دارد با هر دکوراسیونی هماهنگ است. در مقایسه با شیشه شفاف، شیشه های مات می توانند با اتاق های سبک قدیمی هماهنگی بهتری داشته باشند. بنابراین انتخاب خوبی برای حفظ حال و هوای دنیای آنتیک در یک ساختمان است. 
  • رنگی - شیشه رنگی یکی دیگر از گزینه های شفاف است که تا حدودی حریم خصوصی را نیز فراهم می کند. به عنوان مثال شیشه های برنزی یا خاکستری می تواند با توجه به استایل محیط شما انتخاب شود. 
  • پشت رنگی- اگر میخواهید فضاها را هم از نظر فیزیکی و هم از نظر بصری از هم جدا کنید، این شیشه ها راه حل شما هستند. شیشه رنگ آمیزی شده از پشت، کاملاً مات بوده و دید را مسدود می کند. این شیشه ها در رنگ های استاندارد موجود است اما می توان آن را در هر رنگی که می خواهید سفارش داد.

اگر برای بالابردن ایمنی، شیشه های لمینت را انتخاب می کنید، می توانید یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:

  • شفاف
  • کم آهن
  • سفید
  • خاکستری
  • برنز

از نظر جایگزین های شیشه، شیشه های اکریلیک و پلی کربنات با ظاهری شفاف و شیشه مانند موجود هستند. همچنین ورقه های اکریلیک مات در طیف رنگی سفید، مشکی، قرمز، زرد، آبی و سبز ارائه می شود.

انواع شیشه شفاف برای پارتیشن شیشه ای

5. آیا برای دیوارها و جداکننده های پارتیشن شیشه ای، از اسکلت فلزی استفاده می شود؟

پارتیشن های شیشه ای می توانند قاب دار یا بدون قاب باشند. هر دوی این استایل ها عالی به نظر می رسند و طراحی داخلی خاصی را ایجاد می کنند، اما پارتیشن شیشه ای بدون قاب امروزه در دنیای دیزاین، محبوب تر است.

ساخت پارتیشن بدون قاب زمانی ایده آل است که نمیخواهید دیوارها ظاهر و حس فضای شما را تغییر دهند. آنها ظاهری مدرن و براق داشته و تمیزکردن و گردگیری را بسیار آسان می کنند. پارتیشن شیشه ای بدون قاب در صورت نیاز می تواند با درب های کشویی یا اسلایدینگ بدون قاب جفت شود. برخی از کاربردهای متداول پارتیشن های شیشه ای بدون قاب عبارتند از:

  •  به عنوان یک دیوار برای جدا کردن بار خانه از زیرزمین
  • جداسازی اتاق خواب اصلی و حمام در یک خانه مدرن
  • برای ایجاد دفتر و اتاقک در یک فضای حرفه ای
  • برای جدا کردن بخش های مختلف در سرویس بهداشتی

 پارتیشن های بدون قاب با قطعات فلزی مانند گیره های فلزی کوچک نصب می شوند. شیشه در جلو و مرکز باقی می ماند و میله های فلزی مانع دید از یک فضا به فضای دیگر نمی شود.

پارتیشن شیشه ای بدون قاب

پارتیشن های شیشه ای را می توان در چارچوب آلومینیومی نیز نصب کرد. ضخامت، سبک و چیدمان قاب بر اساس سلیقه و نیازهای کاربردی شما سفارشی می شود. گاهی اوقات یک پارتیشن دارای قاب، تم و استایل فضای شما را بهتر تکمیل می کند، به عنوان مثال در خانه های ساده و معمولی.

مانند پارتیشن های بدون قاب، می توانید درب های هماهنگ با آن نصب کنید و یا ورودی را باز بگذارید.

پارتیشن دارای قاب

6. آیا می توانم با استفاده از شیشه، اتاق های جدیدی در خانه ام درست کنم؟

قطعاً! در واقع پارتیشن های شیشه ای به شما این امکان را می دهند که به سرعت و به راحتی یک فضا را بازسازی کنید و آن را از یک اتاق به چندین اتاق کوچکتر تبدیل کنید.

نصب پارتیشن شیشه ای


 از سال 2020، نحوه استفاده ما از خانه ها احتمالاً کم یا زیاد تغییر کرده است. شاید به این نتیجه رسیده باشید که ترجیح می دهید کار، مطالعه، ورزش یا فعالیت های دیگر را در خانه انجام دهید. به لطف دیوارها و جداکننده های پارتیشن شیشه ای، ایجاد یک فضای نشیمن همه کاره برای برطرف کردن نیازهای خاص شما بسیار آسان شده است.

  • دفتر خانگی - وقتی یک اتاق کامل برای استفاده به عنوان دفتر کار در اختیار ندارید، بهترین کار این است که از فضایی که در اختیار دارید بخشی را به آن اختصاص دهید. شاید از قبل یک میز کار در گوشه اتاق خواب یا نشیمن خود داشته باشید اما اضافه کردن پارتیشن شیشه ای آن را به یک دفتر کار جداگانه تبدیل می کند. شیشه های مات، طرح دار، رنگی یا پشت رنگی نیز به شما حریم خصوصی می دهند و حواس پرتی را کاهش می دهند.
  • اتاق بازی - آیا اسباب بازی ها اتاق نشیمن یا کل خانه شما را اشغال کرده اند؟ با جدا کردن قسمتی از اتاق برای اسباب بازی ها، پازل ها و بازی ها، یک فضای مخصوص بازی در اختیار بچه ها بگذارید. می توانید یک دیواره زانویی مات یا یک سیستم دیوار شفاف از کف تا سقف را در نظر بگیرید تا بتوانید همچنان فرزندان خود را زیر نظر داشته باشید.
  • باشگاه خانگی - وقتی که فضایی سازمان یافته و جذاب برای ورزش داشته باشید، تمرین در خانه لذت بخش تر است. پارتیشن های شیشه ای با نصب سریع و آسان، این باشگاه خصوصی خانگی را در اختیار شما قرار می دهند.
  • بار زیرزمینی - استراحت در خانه با خانواده و دوستان در بار شخصی خودتان خیلی بهتر است! بخشی از زیرزمین خود را جدا کرده و میز بار یا بار، چهارپایه، قفسه و آویزهای دیواری در آن قرار دهید.
  • مکان مطالعه - اگر فرزندان شما در خانه درس میخوانند، یا آموزش مجازی دارند یا فقط تکالیفشان را انجام می دهند، یک مکان مختص مطالعه برای آنها بسیار مفید است. می توان بخشی از اتاق خواب، اتاق نشیمن یا اتاق بازی را با دیوارهای شیشه ای جدا کرد و با میز، صندلی و لامپ مبله کرد. شیشه های پشت رنگ شده یا خصوصی برای کاهش حواس پرتی مفید است.

7. پارتیش شیشه ای در اتاق خواب خوب است؟

ایده های بسیاری برای طراحی فضای نشمین عالی در اتاق خواب اصلی شما وجود دارد. شما می توانید با نصب یک پارتیشن یا صفحه شیشه ای بین محل خواب و نشستن، جلوه و کلاس اتاق خود را به سطح بالاتری ببرید.

پارتیشن شیشه ای شفاف برای این کار عالی است زیرا زیبایی شیشه را بدون از هم گسیختن بصری فضا به ارمغان می آورد. همچنین شیشه بهترین جداکننده بین فضای حمام و اتاق خواب در یک اتاق مستر مدرن است. شیشه های مات، طرح دار یا رنگی در عین دادن حریم خصوصی به حمام، همچنان آن را با اتاق به صورت یکپارچه نگاه می دارد. همچنین این نوع پارتیشن با دیگر عناصر حمام مانند کابین دوش شیشه ای یا قفسه های دیواری شیشه ای هماهنگی زیبایی دارد.

جدا از اتاق اصلی، پارتیشن شیشه ای برای کاربردی تر کردن اتاق خواب کودکان عالی است. هنگامی که خواهر و برادر در یک اتاق مشترک هستند یک جداکننده شیشه ای می تواند بدون تغییر دائمی اتاق، به هر کودک فضای خود را بدهد.

از شیشه یا یک جایگزین شیشه می توان برای مشخص کردن محل بازی، قسمت مطالعه یا حتی فضای ورزش در اتاق خواب کودک استفاده کرد.

پارتیشن شیشه ای در اتاق خواب

 8. پارتیشن شیشه ای دیگر در کجای خانه کاربرد دارد؟

دیوارهای جداکننده شیشه ای در قسمت های دیگر خانه نیز مفید هستند. آنها به ویژه مکمل طرح های دکوراسیون معاصر یا انتقالی هستند. این هم چند مثال در این مورد:

  • می توان یک دیوار شیشه ای بین آشپرخانه و اتاق ناهارخوری اضافه کرد تا دیگر نگران دیده شدن انبوه ظروف کثیف توسط مهمانان نباشید.
  • یک صفحه شیشه ای ساده به اضافه صندلی، میز و لامپ می تواند گوشه اتاق نشیمن را به یک گوشه مخصوص مطالعه تبدیل کند.
  • آیا زیرزمین شما یک اتاق بزرگ است؟ یک پارتیشن شیشه ای به شما این امکان را می دهد تا به سرعت چند اتاق مجزا با کاربردهای خاص مانند اتاق خواب مهمان، اتاق بازی و ... ایجاد کنید.
  • یک پنل از شیشه های مات، طرح دار، رنگی یا پشت رنگی می تواند به عنوان ضفحه ای برای مخفی کردن توالت در حمام لوکس عمل کند.

9. پارتیشن شیشه ای برای فضاهای اداری چگونه است؟

سیستم های پارتیشن شیشه ای برای اختصاص دادن فضای شخصی به کارمندان، ایده آل ترین گزینه است. با نصب دیوار شیشه ای، از هدر رفتن وقت و نگرانی ناشی از بازسازی های سنتی راحت می شوید.

دیوارهای پارتیشن شیشه ای محیط داخل یک فضای حرفه ای را از چند جهت بهبود می بخشد:

  • کارکنان فضاهای خود را به وضوح مشخص می کنند.
  • پارتیشن شیشه ای شفاف همه را در دسترس نگه می دارد و نظارت بر پیشرفت و فعالیت های روزانه را برای سرپرستان آسان تر می کند.
  • شیشه های طرح دار، مات یا رنگی در عین عبور نور و حفظ روشنایی، حریم خصوصی افراد را حفظ می کند.
  • شیشه به فضای کار ظاهری براق و حرفه ای می دهد و جو را بهبود می بخشد.
  • می توان با نصب پنل های شیشه ای در یک فضای بزرگ، اتاق های جلسات، کنفراس و دفاتر را ایجاد کرد.
  • پارتیشن شیشه ای را می توان با تغیر دکوراسیون اداری و طرح های رنگی مطابقت داد.
  • اگر با گذشت زمان نیازهای کسب و کار شما تغییر کند می توان این دیوارها را حذف و یا جابه جا کرد.
  • جای اثر انگشت و دیگر کثیفی ها روی شیشه لکه ایجاد نمی کند و به راحتی پاک می شود. همچنین دیوارهای شیشه ای هرگز نیاز به رنگ آمیزی مجدد ندارند.

پارتیشن اداری شیشه ای

10. آیا پارتیشن شیشه ای کاربرد دیگری در فضاهای کاری دارد؟

صددرصد! هر زمان که به یک صفحه یا مانع نیاز باشد، شیشه و جایگزین های شیشه عالی هستند. ما در جام تک پارتیشن های شیشه ای را بر اساس نیازهای خاص شما طراحی و نصب می نماییم. در ادامه چند مثال برای استفاده از صفحات شیشه ای یا جدا کننده ها در محیط حرفه ای را ذکر کرده ایم:

  • محافظ های میز یا پیشخوان که به طور دائمی نصب می شوند.
  • صفحه های متحرک که می توان روی میز و دیگر سطوح صاف قرار داد.
  • پنجره های پذیرایی که باز و بسته می شوند.
  • صفحات نمایش تراکنش ها و خدمات در صندوق ها، میزهای اطلاعات و پیشخوان ها.
  • صفحه های موج دار و ایستاده
  • جداکننده های شیشه ای پشت رنگی در سرویس های بهداشتی عمومی
  • صفحات محافظ حریم خصوصی در رختکن ها

 

کاربردهای پارتیشن شیشه ای

11. نحوه نگهداری از پارتیشن شیشه ای چگونه است؟

شیشه را می توان با استفاده از یک پارچه میکروفیبر یا چوب گردگیری نرم، گردگیری کرد. همچنین باید شیشه را مرتب با محلول مناسب و پارچه نرم یا دستمال کاغذی تمیز کرد. فقط از شیشه پاک کن های مناسب استفاده کنید و از هر وسیله ساینده یا خشن اجتناب کنید. معمولاً بهتر است پاک کننده را روی پارچه یا حوله کاغذی اسپری کنید تا روی خود شیشه.

این از چکه کردن شیشه پاک کن روی شیشه و احتمالاً آسیب رساندن به کف یا سایر سطوح مجاور جلوگیری می کند. تمیزکردن منظم تضمین می کند که پارتیشن های شما ظاهر مجلل و براق خود را حفظ می کنند.

تمیز کردن پارتیشن شیشه ای

12. مراحل نصب پارتیشن شیشه ای چیست؟

اولین قدم پیدا کردن یک شرکت شیشه قابل اعتماد برای همکاری است. شرکت جام تک گلس با بیش از 20 سال سابقه در زمینه شیشه، شیشه های سفارشی را تهیه و نصب می کند. ما متعهد به جلب رضایت شما از پروژه تکمیل شده هستیم، بنابراین روند ما به این صورت است:

  • با ما تماس حاصل کنید و یا فرم مشاوره یا سفارش را ثبت نمایید تا با شما تماس بگیریم.
  • برای مشاوره رایگان در منزل یا محل کار خود یک قرار تعیین کنید.
  • پاسخ سوالات خود و یک برآورد رایگان را دریافت کنید.
  • سفارش پارتیشن شیشه ای خود را انجام دهید و زمان نصب را برنامه ریزی کنید.
  • از مزایای نصب حرفه ای در جام تک گلس لدت ببرید.

آیا ایده ای برای بخش بندی شیشه ای در خانه یا فضای کار خود دارید؟ شما می توانید قبل از ثبت سفارش، یک مشاوره رایگان با ما داشته باشید. کافیست فرم زیر را پر کرده یا با شماره 09122388547 تماس بگیرید تا یک وقت مشاوره برای شما رزرو کنیم.

 

مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید.
تلفن همراه صحیح نمیباشد
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
کدامنیتی
کد امنیتی صحیح وارد نشده است

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها (0)

.

نظر یا سوال خود را مطرح نمایید.

Posting comment as a guest.
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
مشاوره و پشتیبانی: 09121388945