درب اتوماتیک شیشه ای ؛ مکانیزم، امنیت ، قیمت و مزایای انواع درب اتوماتیک

درب اتوماتیک شیشه ای ؛ مکانیزم، امنیت ، قیمت و مزایای انواع درب اتوماتیک

درب اتوماتیک شیشه ای، یک راه حل آسان برای دسترسی راحت به محیط های مختلف در تمام فضاها را به کاربران ارائه می دهد. درب شیشه ای علاوه بر راحتی، زیبایی و امنیت محیط را نیز بهبود می بخشد. در این مقاله به انواع درب اتوماتیک و مزایای آنها پرداخته ایم.

صرفه جویی در مصرف انرژی بدون ایجاد کردن مانع

درب اتوماتیک شیشه ای با جلوگیری از باز ماندن درب ها به طور موثری، اتلاف انرژی را کاهش می دهد. درب شیشه ای همچنین با حذف عملیات باز و بسته کردن دستی، دسترسی افراد را بدون ایجاد مانع فراهم می کند. 

 

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک کشویی یا اسلایدینگ

درب اتوماتیک کشویی

درب کشویی متداول ترین نوع درب اتوماتیک شیشه ای است که به صورت کشویی به یک طرف باز می شود.

درب تلسکوپی

هنگام باز شدن فضایی 1,3 برابر بیشتر از درب کشویی در اختیار کاربر قرار می دهد.

درب چرخشی

منظره ای زیبا و لوکس در ورودی ها ایجاد می کند.

مکانیزم درب اتوماتیک شیشه ای

زمانی که کنترل کننده درب، سیگنال فعال سازی را توسط سنسور دریافت می کند و سپس موتور دنده ای را برای به حرکت در آوردن تسمه و قرقره فعال می کند. وقتی که کسی در داخل منطقه فعال سازی شناسایی نشد، درب بعد از مدت زمان تعیین شده شروع به بسته شدن می کند. 

دستورالعمل ایمنی

انجمن درب اتوماتیک ژاپن (JADA) دستورالعمل ایمنی برای افزایش آگاهی از ایمنی هنگام استفاده از درب های اتوماتیک منتشر کرده است. اگرچه درب های اتوماتیک طوری به دقت طراحی شده اند تا ایمنی را تضمین کنند، اما در صورت استفاده نادرست از آنها، همچنان احتمال خطراتی وجود دارد. بنابراین برای ایجاد دسترسی ایمن و آسان برای همه، ضروری است که مالکان، معماران و دیگر افراد دخیل در نصب درب اتوماتیک شیشه ای، از این دستورالعمل ها پیروی نمایند.

دستورالعمل ایمنی برای درب اتوماتیک شیشه ای که توسط انجمن درب اتوماتیک ژاپن تهیه شده است

 

 مزایای درب اتوماتیک شیشه ای

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک در اواخر دهه 1950 برای استفاده در معماری بسیار رایج شدند. امروزه در ایران میلیون ها درب اتوماتیک وجود دارد.  درب اتوماتیک شیشه ای نه تنها کاربری راحتی دارد، بلکه مزایای مختلفی مانند صرفه جویی در انرژی، امنیت و بهداشت را نیز به همراه دارند. 

دسترسی

از آنجایی که درب اتوماتیک شیشه ای بدون استفاده از دست باز می شود، حتی اگر در دو دستتان چمدان یا خریدهایتان باشد، باز هم هیج مشکلی نخواهید داشت. درب های اتوماتیک به طور گسترده ای در مکان های پر تردد مانند ساختمان های تجاری، هتل ها و مراکز عمومی برای نشان دادن اهمیت مشتری و خدمات خوب، استفاده می شوند. 

نبود مانع

درب اتوماتیک شیشه ای، خدمات عالی را به مشتریان ارائه می دهد و به همه اجازه می دهد بدون در نظر گرفتن سن یا توانایی های فیزیکی، به راحتی وارد شوند. درب های اتوماتیک برای سرویس های بهداشتی چند منظوره در اماکن عمومی مانند ایستگاه ها و دفاتر شهری به شدت توصیه می شود.

 

ذخیره انرژی

درب های اتوماتیک به طور موثری به صرفه جویی در انرژی و  کاهش هزینه های سالانه گرمایش و سرمایش کمک می کند. درب ها تنها در صورت فعال شدن باز می شوند و به طور خودکار بسته می شوند تا درب ها باز نمانند. آنها همچنین از خروج تهویه مطبوع و ورود هوا و گرد و غبار بیرونی، جلوگیری می کنند. 

کنترل بهداشت

عملکرد بدون نیاز به دست درب اتوماتیک شیشه ای، یک راه حل بهینه برای بیمارستان ها و کارخانه های مواد غذایی است که در آنها حفظ بهداشت ضروری است. درب اتوماتیک با عملکرد "هوایند" نیز می تواند با افزایش فشار هوای اتاق، از ورود گرد و غبار و کثیفی جلوگیری کن که برای اتاق های عمل و سایر محیط های کنترل شده بسیار ایده آل است. 

دیدگاه ها (0)

.

نظر یا سوال خود را مطرح نمایید.

Posting comment as a guest.
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
مشاوره و پشتیبانی: 09121388945